Over Henst & Lunsen Assurantie Adviseurs

Hoe wij werken, onze waarden en een stukje historie.

De werkwijze van Henst & Lunsen kenmerkt zich sinds 2004 door de volgende principes en uitgangspunten;

  • Wij streven naar efficiency zolang dit niet ten koste gaat van onze kwaliteit
  • Alle verzekeraars zijn welkom maar worden continue beoordeeld op prijs, kwaliteit en performance bij mutaties, polis opmaak en schadebehandeling
  • Uw belang is ons belang
  • Wij zijn niet van alle markten thuis. Wat we doen moet excellent, veilig én kostenbewust gebeuren

Efficiency

Wij kunnen u vlot helpen door specialisatie, zeer breed marktaanbod, up to date branchekennis en goede automatisering. Om onze kwaliteit te borgen kan het noodzakelijk zijn dat wij aanvullend gerichte vragen moeten stellen of aanvullende informatie nodig hebben. Dit lukt meestal uitstekend per telefoon of per email. Persoonlijk contact is uiteraard mogelijk op uw verzoek maar kan ook noodzakelijk of wenselijk zijn op ons verzoek.

Marktaanbod

Omdat wij u graag het beste willen bieden, vinden wij een breed aanbod van verzekeraars en producten van groot belang. Ons kantoor beschikt over directe agentschappen bij 24 verzekeraars. Via samenwerking met assuradeuren hebben wij toegang tot nog eens 60, veelal gespecialiseerde verzekeraars.

Uw belang

Onze advisering en productkeuze draait om uw belang. Is een verzekering niet nodig? Wij zullen u dit eerlijk zeggen. Is een verzekering niet meer concurrerend? Wij zullen u pro actief passende alternatieven aanbieden. Bij schade moet u kunnen vertrouwen op onze expertise en maximale inzet. Indien nodig schakelen wij externe adviespartners in om voor uw belangen te strijden.

Productselectie

Waar mogelijk maken wij bij productselecties gebruik van vergelijkingssoftware. Daarnaast investeren wij veel tijd om onze databases up to date te houden. Bij onze productselectie is de prijs belangrijk maar ondergeschikt aan kwaliteit. Als wij offerte uitbrengen, zal uit ons advies blijken waarom wij voor een bepaalde verzekeraar of product hebben gekozen.

Focus

Ons kantoor bedient met name zakelijke professionals in de volle breedte. Onze cliënten bevinden zich in het MKB tot een omzet van circa 45 Miljoen Euro. We kunnen u veel vertellen over onze werkwijze. Veel belangrijker vinden wij wat onze cliënten zeggen over onze dienstverlening! Lees het hier

Historie

Na jarenlange ervaring in de verzekeringsbranche begonnen Bob en Jeroen in 2004 zonder portefeuille met Henst & Lunsen Assurantie Adviseurs BV. In eerste instantie kochten zij offerteverzoeken via Leadportals om met prospects in contact te kunnen komen. Al snel ontstond de gedachte om op 1 website zoveel mogelijk relevante informatie te tonen over arbeidsongeschiktheidsverzekeringen met als doel het realiseren van offerteverzoeken van ondernemers. Zo ontstond binnen een jaar AOVspecialist.nl.

Al snel ging het hard met offerteverzoeken. Veelal de hoger opgeleide kenniswerker vond de weg naar AOVspecialist.nl en zo ontstond een zorgvuldig opgebouwde klantenkring. Veel verzekeraars moesten aanvankelijk nog erg wennen aan AOV advies dat tot stand kon komen zonder fysieke bezoeken van een traditionele tussenpersoon.

Nadat de arbeidsongeschiktheidsverzekering tot stand was gebracht ging het verdere advies voor de kenniswerkers als snel over (beroeps)aansprakelijkheidsverzekeringen. Zo ontstond het idee om een tweede website te lanceren; BAVspecialist.nl. Ook de ondernemer met personeel wist de weg te vinden naar Henst & Lunsen. Reden om de volgende site verzuimverzekeringen.nl te lanceren. De jongste loot aan de stam is datariskverzekeringen.nl. De diverse losse web domeinen zijn later geïntegreerd binnen bedrijfverzekerd.nl als centrale verzekeringsportal.

Klantbeoordeling aovspecialist.nl

Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een

9.4

Ik had met spoed een verzekering nodig vanwege een onverwachte opdracht die de volgende ochtend zou starten. Om vier uur smiddags belde ik de heer van Lunsen en binnen een paar uur was het geregeld. Zeer behulpzaam en uitstekende service.

Enno Buiter

Een AOV voor elke branche

Iedere branche is anders en kent zijn eigen uitdagingen. Onze onafhankelijke adviseurs zijn hiervan op de hoogte en houden hier rekening mee bij het aanbieden van de best passende arbeidsongeschikt­heids­verzekering voor uw situatie. Uiteraard nemen ze hierbij ook uw persoonlijke wensen mee.

In het kort

Wat verzekert u met een arbeidsongeschikt­heids­verzekering (AOV)

Met een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) verzekert u zich tegen de financiële gevolgen van arbeidsongeschiktheid als gevolg van ziekte of ongeval. Dit betekent dat u een uitkering krijgt wanneer u niet meer kunt werken door een ongeval of ziekte.

Wel verzekerd

  • Arbeidsongeschiktheidsuitkering tot gekozen eindleeftijd
  • Vergoeding re-integratiekosten
  • Preventiediensten ter voorkoming van arbeidsongeschiktheid
  • Vergoeding hulpmiddelen of omscholing
  • Hulp en ondersteuning van een arbeidsdeskundige,

Niet verzekerd

  • Arbeidsongeschiktheid door opzet of roekeloosheid
  • Arbeidsongeschiktheid door het gebruik van drugs of (bovenmatig) gebruik van alcohol of bij verkeerd gebruik van geneesmiddelen
  • Er is geen recht op een uitkering als er sprake is van fraude, misleiding of wanneer de premie niet (tijdig) betaald is

Waarom AOV specialist

Onafhankelijk en marktbreed advies

Aovspecialist.nl biedt onafhankelijk advies, waarbij we geen belang hebben bij de uitkomst van het advies. Daardoor bent u verzekerd van objectieve en eerlijke begeleiding bij het nemen van belangrijke beslissingen.

Snel, correct en grondig

U wilt snel kunnen inspelen op veranderingen en ontwikkelingen in de markt. Wij begrijpen dit en staan bekend om onze snelle reactie, zonder dat dit ten koste gaat van de grondigheid en kwaliteit van het advies.

Professionele schadeafhandeling

Het afhandelen van aansprakelijkheidsclaims kan een tijdrovend en complex proces zijn, waarbij veel kennis en ervaring vereist is. Met onze jarenlange ervaring kunt u erop vertrouwen dat de afhandeling van uw aansprakelijkheidsclaim bij ons in goede handen is.

Verzekeraars AOV

Bij het maken van de offerte voor uw arbeidsongeschikt­heids­verzekering maken we een onafhankelijke vergelijking van de mogelijkheden die door de AOV verzekeraars waar we mee samenwerken worden aangeboden.

Veel gestelde vragen over arbeidsongeschikt­heids­verzekering (AOV)

Vanwege het provisieverbod op complexe verzekeringsproducten zoals een AOV zijn wij verplicht onze advies en beheerskosten apart in rekening te brengen. Onze eenmalige advieskosten zijn afhankelijk van de doorlooptijd van het AOV adviestraject. Hoe sneller we uw dossier kunnen afronden (inclusief medische acceptatie) des te hoger is uw korting op de eenmalige advieskosten. Dit is terug te vinden in onze service- en tarievenkaart. Onze beheervergoeding is afhankelijk van de mate waarin u tijdens de looptijd van de verzekering ondersteuning van ons wenst en ook periodiek uw verzekering tegen het licht wilt houden.

Als ondernemer bent u nu nog niet verplicht om een AOV af te sluiten, maar daar komt in de toekomst verandering in. Alle zelfstandigen, met of zonder personeel en meewerkende partners (IB-ondernemers), worden naar verwachting vanaf 2027 wettelijk verplicht om een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) af te sluiten.

De uitgangspunten van uw arbeidsongeschiktheidsverzekering zijn gebaseerd op een momentopname ten tijde van afsluiten. Maar uw situatie kan veranderen, uw behoeften kunnen veranderen, uw uitgaven kunnen veranderen maar ook uw werkzaamheden kunnen veranderen etc. Het is heel belangrijk dit periodiek af te stemmen op de actualiteit. Dat noemen wij periodiek onderhoud van uw arbeidsongeschiktheidsverzekering. De kosten hiervan ziet u terug in uw beheer abonnement.

Er zijn beperkte mogelijkheden om een AOV af te sluiten zonder adviseur. U bent dan zelf uw eigen adviseur ook als er iets niet klopt bij de aangevraagde verzekering. De toezichthouder AFM heeft de arbeidsongeschiktheidsverzekering ingedeeld als complex verzekeringsproduct. Dit is niet zonder reden.

Bij het samenstellen van de meest passende arbeidsongeschiktheidsverzekering valt er heel wat te kiezen. Bij aanvang en tijdens de looptijd. Wij begeleiden u om goede en veilige keuzes te maken en onze RADI © AOV specialisten hebben duizenden dossiers ervaring. Wij weten snel waar voor u voordeel te behalen is en waar de aandachtspunten liggen. Vanwege onze ervaring en expertise kunnen wij ook snel helpen uw inkomensverzekering goed te regelen. We zijn hierbij niet gebonden aan 1 verzekeraar maar kijken zo breed mogelijk naar de beste oplossing voor u. Ook als bijvoorbeeld een broodfonds of schenkkring een goede (deel) oplossing is. Het beoordelen en vergelijken van polisvoorwaarden is een vak apart maar ons dagelijks werk.

Door onze specialisatie kunnen wij u ook deskundig bijstaan bij claims op uw verzekering en begeleiden u hierbij zo lang als dit nodig is. Twee van onze adviseurs zijn RADI © AOVspecialist en hierdoor altijd op de hoogte van de meest actuele ontwikkelingen in de markt.

De meeste AOV verzekeraars hebben diverse AOV producten die zij aanbieden die verschillen in kwaliteit en dekkingsniveau. Sommige verzekeraars zijn met name geschikt voor de veilige beroepen, andere verzekeraars hebben juist meer de focus op (deels) fysieke beroepen. De premies van AOV verzekeraars worden ook met regelmaat bijgesteld waardoor een individuele marktscan wenselijk is en ook altijd een momentopname betreft.

De premie voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering begint bij enkele honderden Euro’s per jaar en kan flink oplopen tot duizenden Euro’s afhankelijk van uw beroep, het te verzekeren inkomen, de wachttijd, indexatierechten, uw leeftijd et cetera. Zoveel beroepen er zijn, zo divers is ook het antwoord op deze meest gestelde vraag. Een goede indicatie kunnen we vrijblijvend verschaffen op basis van de opgegeven uitgangspunten bij uw offerteverzoek.

Onze specialisten kunnen u uitstekend adviseren over de juiste dekking en verzekering in uw situatie. Uw premie laten berekenen? Vraag een offerte aan of neem contact op voor direct en persoonlijk advies.

De premie voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering is over het algemeen fiscaal aftrekbaar, m.u.v. eventuele risicopremie voor een ongevallendekking. Advies- en beheerkosten zijn niet fiscaal aftrekbaar.

Bij het aanvragen van een arbeidsongeschiktheidsverzekering kan uw medische geschiedenis van invloed zijn op de premie en/of dekking. Voor een goede beoordeling wordt bij het aanvragen van een AOV een gezondheidsverklaring gevraagd. Soms via een formulier en soms via een telefonische intake. Verzekeraars willen graag een goed beeld krijgen van uw gezondheid en eventuele (verhoogde) risico's hierbij. Verstrek zo volledig mogelijk de medisch gevraagde informatie met medische geschiedenis, operaties, lopende of oude medische behandelingen en medicijngebruik.